onsdag 25 april 2012

New Girl - new besvikelse

Vari ligger den enorma populariteten? Sån hype för så menlöst fluff. Jag hade också höga förväntningar.
'Hey girl! Where's the humor?' borde hon sjunga istället - den "adorkable" Zooey Deschanel, som hon så gulligt kallas i amerikansk media. Jag känner att hon förtjänar något bättre än New Girl. Hon medverkade ju i en av världens bästa filmer, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, för tusan bövlar.
En liten roll men ändå.

'We are such a crazy bunch'!
'I'm so quirky'
Det kanske var gulle gulle gull-känsla som seriens skapare ville förmedla? Mys-pys med gulligt, charmigt och ganska korkat gäng som hamnar i lite tokiga situationer (oj TV:n gick sönder när de kastade boll och sen måste hon hämta sin gamla TV hos sitt ex som bedrog henne och han verkar ju helt knasig).
Fast de kanske inte försökte vara roliga alls?
Jo, nu när jag läst kanalen FOX beskrivning av serien, så står det svart på vitt att den kallas för 'A comedy series' och att den skildrar moderna relationer. Ok, om ni säger det så.
Vill man fortfarande se denna mes-propp till serie så är det Fredagar 21.30 på TV4 som gäller.
Vem vet, Jag kanske ändrar mig efter att ha sett några fler avsnitt. 
Definitivt inte en ny Friends i alla fall. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar